2011. július 14., csütörtök

Az első bagett

Ma nekiálltam az első bagettemnek.
A kapott CD-n szereplő recepttel gondoltam a kezdést...de szokás szerint volt egy kis probléma.
Nem volt itthon 280 g kenyérlisztem.
De pótoltam: 60 g BL80-as liszt, 190 g BL 55-ös liszt és 30 g kukoricaliszt :-)
Na az eredeti recept:
  • 170 ml víz
  • 1 teáskanál só
  • 280 g kenyérliszt
  • 12 g friss élesztő (egy másik receptben 1 teáskanál szárított élesztő)
Betesszük a sütőformába az alapanyagokat a fenti sorrendben és kiválasztjuk az 1-es baguette programot.
Persze előtte beállítjuk a kenyér héjának színét. Én világos színt választottam.
A szükséges idő 2.08.
A gép szépen dolgozik. Amikor a számláló 1.42-t mutat csipogásokat hallunk. Ekkor lehetne beleszórni a magokat, de én most ezt kihagytam.
1.37-kor befejezi a gép a dagasztást, kezdődik a kelesztés.
Én itt csak annyit tettem, hogy letakartam a gépet egy konyraruhával.
0.43-kor vége a kelesztésnek, ezt újabb csipogásokat hallunk.
Ekkor kivesszük a sütőformából a tésztát, 4 részre osztjuk és megformáljuk a bagetteket.
Betesszük őket a bagett tartókba, a tetejükön bevágásokat készítünk (jó mélyek legyenek), majd megkenjük őket vízzel.
Betesszük a bagett-tartót a gépbe és megnyomjuk a start-stop gombot.
Én a gépet továbbra is letakartam és 5 perccel hamarabb kivettem őket.
Jó ropogósak, szépek, finomak.
Képet nem tudok feltölteni, mert megették őket, mire fényképeztem volna :-)
Amin még javítani kell : -nem elég laza a tésztája!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése